Новини ..::.. Обговорення пропозицій до Державного бюджету України на 2013-й і 2014-й роки та проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік

Звіти і вибори

conversation

Освітянська скриня

conversation

Опитування

Як за п'ятибальною шкалою Ви оцінююте діяльність Вашої первинної профспілкової організації?
 
«  грудень 2019  »
пвсчпсн
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Обговорення пропозицій до Державного бюджету України на 2013-й і 2014-й роки та проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік

PDF Друк

415472_300На засіданні Кабінету Міністрів України 5 квітня розглядалася низка питань, які стосуються економіки, соціальної сфери, трудових відносин. Зокрема, профспілки брали активну участь у обговоренні  пропозицій до Державного бюджету України на 2013-й і 2014-й роки, а також до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік.

Як повідомив Перший заступник керівника СПО профспілок, заступник Голови Федерації профспілок України Г.В.Осовий, цьому процесу передувала велика аналітична робота профспілкових експертів. Було надіслано розгорнуті пропозиції до Міністерства фінансів України, яке є головним виконавцем по підготовці проектів цих нормативно-правових актів.

Г.В.Осовий, зокрема, зазначив: «Після цього відбулися контактні зустрічі та предметне обговорення з представниками міністерства. З ініціативи ФПУ 28 березня у Будинку спілок відбулася презентація  проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік. На прохання СПО профспілок ще одна нарада відбулася у Віце-прем’єр-міністра - Міністра соціальної політики С.Л.Тігіпка. За результатами зустрічей було досягнуто домовленостей щодо додаткового опрацювання окремих  пропозицій  профспілок до проекту Основних напрямів. ФПУ було підготовлено листа стосовно позиції профспілок щодо проекту Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік»,  який був направлений до Мінфіну та Кабінету Міністрів України для розгляду при остаточному доопрацюванні проекту. Враховуючи таку потужну роботу, яка провадилася останнім часом, нам вдалося суттєво вплинути на посилення соціальної складової проектів документів, які розглядалися на засіданні Кабінету Міністрів. До речі, це також визнав Перший заступник міністра фінансів України А.М.Мярковський, який доповідав з цього питання на засіданні Уряду. Потрібно відзначити, що вперше Міністерство фінансів так конструктивно підійшло до пропозицій профспілок. А.М.Мярковський у присутності глави Уряду засвідчив, що враховані всі пропозиції, які подали профспілки. Це закономірно. Адже профспілки наполягають на розгляді та врахуванні при остаточному опрацюванні проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік важливих пропозицій, що ґрунтуються на необхідності фінансового забезпечення реалізації соціальних ініціатив Президента України В.Ф. Януковича, оголошених 7 березня на засіданні Кабміну і підтриманих профспілками, зокрема щодо збільшення доходів громадян, ефективної зайнятості, житлової політики, компенсації вкладникам Ощадбанку колишнього СРСР».

Заступник Голови ФПУ Г.В.Осовий також наголосив, що дійсно робота, що велася увесь період над цим документом була напівзакритою, без справжнього діалогу соціальних партнерів, але зараз ФПУ і всі профспілки фактично одержали перемогу. «Так, маємо невелику, але дуже важливу перемогу, - підкреслив він. – Це стосується, перш за все, суттєвого перелому в соціальному діалозі під час обговорення бюджетування, підвищення рівня соціально-економічного захисту наших громадян».

Що пропонують і чого домоглися ФПУ і загалом профспілкова сторона соціального діалогу? Це можна розглянути по окремим пунктам пропозицій та аргументації з боку профспілок.

1). Встановлення    державних    соціальних    гарантій на    основі    оновленого прожиткового мінімуму основних соціальних, і демографічних груп населення. Аргументація: Набори продуктів харчування, непродовольчих товарів та послуг для основних соціальних і демографічних груп населення для розрахунку прожиткового мінімуму не переглядалися з 2000 року. Згідно з Законом України «Про прожитковий мінімум» ці набори мають переглядатися один раз на п'ять років.

2). Зростання реальної заробітної плати темпами вищими, ніж у 2012 році. Аргументація: Виконання зазначеного завдання стане індикатором виконання соціальних ініціатив Президента України, зокрема щодо виведення працюючої людини із зони бідності та дасть можливість підвищити рівень купівельної спроможності громадян.

3). Скорочення існуючого розриву між розміром тарифної ставки (посадового окладу) працівника першого тарифного розряду за ЄТС та мінімальною заробітною платою з тим, щоб починаючи з 2014 року вирівняти ці показники. Аргументація: На даний момент величина грошового розриву між розміром тарифної ставки (посадового окладу) працівника першого тарифного розряду за ЄТС та мінімальною заробітною платою складає 300 гри., що сприяє зниженню мотивації до праці у бюджетній сфері, отримання будь-якої освіти, зокрема підвищення професійно-кваліфікаційного рівня.

4). Ліквідація  заборгованості перед працівниками збанкрутілих   державних підприємств. Аргументація: Власником державних підприємств є держава, яка призначає їх керівників та має нести відповідальність перед працівниками. Існуюча заборгованість допущена через недосконале законодавство та організаційні недоліки в управлінні державним майном.

5). Збільшення   фінансування   з   Державного   бюджету   видатків   на  створення першого робочого місця для молоді та працевлаштування випускників вищих та середньо-спеціальних навчальних закладів, у тому числі в сільській місцевості.

6). Здешевлення вартості іпотечних кредитів для забезпечення доступним житлом громадян,   які   потребують   поліпшення   житлових   умов,   та   збільшення видатків Державного бюджету на фінансування програми будівництва доступного житла та молодіжного житла. Забезпечення фінансування за рахунок коштів державного бюджету заходів, пов'язаних з наданням соціального житла малозабезпеченим верствам населення та окремим категоріям громадян, визначеним законодавством. Аргументація: фінансування заходів, пов'язаних з наданням соціального житла малозабезпеченим верствам населення сьогодні відбувається лише за рахунок коштів місцевих бюджетів. Проте відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» такі кошти повинні передбачатися щорічно у Державному бюджеті.

Серед пропозицій профспілок є також ті, що стосуються підвищення рівня стипендіального забезпечення студентів вищих навчальних закладів та учнів професійно-технічних навчальних закладів, фінансового забезпечення реалізації Закону України «Про державну службу» та основних завдань та цілей державної кадрової політики щодо соціального захисту працівників, продовження виплат компенсації громадянам. України втрат від знецінення грошових заощаджень, вкладених до 2 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, які діяли на території України, а також в облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, державні казначейські зобов'язання  СРСР. Крім того, пропонується доповнити документ показниками щодо динаміки росту мінімальної заробітної плати, середньої заробітної плати, у т.ч. в бюджетній сфері, а також «фонд оплати праці».

За матеріалами медіа-центру ФПУ

 
free pokerfree poker

Вітання!

150101

Дати і події

image

Випадкове фото

Хто на сайті

На даний момент 35 гостей на сайті